Asi jsem nebyl žádnou výjimkou, když jsem si kupoval automobil v bazaru a nechal jsem si při té příležitosti sjednat i povinné ručení. A za cenu, kterou mi daný bazar vypočítal jako nejlevnější, z několika možných pojišťoven. Nyní samozřejmě vím, že bazar měl smlouvu jenom s několika konkrétními, stejně jako vím, že nabízel spíše dražší pojistky, než ty nejlevnější. I proto dnes při koupi auta postupuji trochu jinak a pojistku si vždy sjednám sám. Ani předtím, u svého prvního auta jsem však nenechal vše tak, jak bylo sjednáno.
Zjistil jsem si, jak se ceny pojistek pohybují
Koupil jsem si auto a tak jsme si logicky se svými přáteli začali povídat o tom, o jaké se jedná, kolik stálo, nebo kolik platím povinné ručení. Rázem jsem zjistil, že ročně přeplácím o několik tisíc korun více, než ostatní. Tedy podle toho, co říkali. Sedl jsem tedy k internetu a zkusil jsem si porovnat, jak se ceny pohybují. A byla to pravda. Mohl jsem mít povinné ručení, které by mi dokonale stačilo, a bylo by levnější o několik desítek procent. Volal jsem tedy do bazaru, kde mi bylo řečeno, že vše musím řešit se stávající pojišťovnou.
Výpověď je hračkou
V pojišťovně jsem se dozvěděl vše potřebné. Hlavně to, že vypovědět povinné ručení není nic složitého. Lze to třeba písemně, stejně jako třeba i osobně. Pokud je to v jakémkoliv termínu, je třeba počítat s výpovědní lhůtou. V mém případě byla tři měsíce. Jednodušším řešením může být výpověď v rámci výroční doby pojistky. To je ale vždy po roce, což se mi logicky čekat nechtělo. Podal jsem tedy výpověď a následně čekal ony tři měsíce. Z pojišťovny jsem měl i informaci o tom, kdy pojistka přesně skončí. Tedy který den je poslední, co platí, a který den už bude nepojištěný.
Termín konce se blížil. Sedl jsem tedy k internetu
Konec pojistky už byl za dveřmi a tak jsem stejně jako poprvé, i nyní sedl k internetu a zkusil srovnání povinného ručení. Opět jsem byl mile překvapen, jelikož ceny ještě o něco klesli. A tak jsem se pustil do toho, že jsem jednoduše vyplnil všechny požadované údaje, které se týkaly mé osoby, stejně jako mého vozidla. Všechno proběhlo online, za pár minut. Následně byla vygenerována i smlouva, kterou jsem jednoduše online potvrdil. A to znamenalo, že jsem rázem sjednal novou pojistku. Levnější na trhu a výrazně výhodnější, než byla ta stávající.
Samozřejmě aby začala platit, bylo třeba ji i zaplatit. Jelikož jsem měl platební kartu, učinil jsem to tímto způsobem, což znamenalo, že pojistka byla ihned zaplacena a v tu chvíli začínala také její platnost. Kdo kartu nemá, může využít třeba i bankovní převod. Nad čím jsem si lámal hlavu, to byla zelená karta. Ta mi ale přišla do mailu a tak jsem si ji ihned vytiskl. Veškeré dokumenty, jako originál zelené karty i tištěná smlouva mi přišla od pojišťovny za pár dní poštou.
Nyní měním pojišťovnu pravidelně
Rázem jsem zjistil, že mít nejlevnější povinné ručení není nic složitého a cesta k němu je jednoduchá. A tak i nyní zkouším měnit pojišťovnu, abych měl jistotu toho, že nebudu přeplácet. Vždy, když se blíží výročí pojistky, tak se podívám, jak na tom jsou ceny u konkurence. Někdy jsou vyšší a tak si pojistku další rok ponechám. Pokud jsou nižší, znamená to pro mě, že pošlu písemnou výpověď na stávající pojišťovnu. V PC mám předepsaný dopis, a tak je to otázka pár minut. Stejně tak je otázka několika minut i sjednání nové pojistky. Dá se říci, že během roku obětuji zhruba 15 minut svého času, což ve výsledku znamená, že ušetřím až několik set korun. I proto tento postup doporučuji každému, kdo nechce platit více, než je nutné. Navíc stejně jednoduše lze pojistit i kupované auto v bazaru. Stačí mít třeba mobil s připojením k internetu.
